Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyjádření záporu v českém znakovém jazyce
Hendrychová, Lucie ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je prvotním materiálem pojednávajícím o vyjadřování negace v českém znakovém jazyce. Podává přehled o nejfrekventovanějších prostředcích záporu - manuálních i nemanuálních, které byly vyexcerpovány z přirozené komunikace českých neslyšících respondentů, uživatelů českého znakového jazyka. Práce se zmiňuje také o prostředcích negace v mluvených jazycích a některých cizích znakových jazycích.
Logické úlohy typu zebra u žáků 1. stupně ZŠ
Laštovková, Tereza ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem logických úloh typu zebra, komentováním žákovských strategií a jejich vývojem při řešení logických úloh typu zebra na prvním stupni základní školy. K této práci byly vytvořeny dvě gradační série těchto logických úloh, které řešili žáci od 1. - 5. ročníku. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku logických úloh typu zebra, jejich vymezení, historií logických úloh typu zebra a jejich současné využití. Podrobněji ukazuje a rozebírá nejčastější způsoby a strategie, kterými je možné tyto úlohy řešit jako je řešení pomocí tabulky, vyplněné tabulky a další. Také se zaměřuje na gradační parametry, které posloužily jako základ pro sestavení dvou gradačních sérií pro žáky na prvním stupni základní školy v praktické části. V praktické části nalezneme popis a komentáře žákovských strategií při řešení logických úloh typu zebra u dvou zvolených gradací, které obsahují deset úloh.. Praktická část poukazuje na vývoj strategií žákovských řešení během získávání zkušeností s řešením logických úloh typu zebra, a to popsanými fenomény u žáků i u samotných úloh. KLÍČOVÁ SLOVA gradační parametry úloh, kontext úlohy, logika, negace, řešitelská strategie žáků na 1. stupni ZŠ, úloha s podmínkami, tabulka jako nástroj řešení úlohy, vztahy
Výplňkové ne v současné francouzštině
Raisová, Kateřina ; Nádvorníková, Olga (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výplňkového ne v současné francouzštině. Teoretická část popisuje toto specifické užití morfému ne (které nemá vliv na designaci věty) a dává výčet kontextů, ve kterých se může vyskytnout. Dva hlavní předpoklady formují analýzu: zaprvé, že tento jev je atributem vyššího stylu a za druhé, že jako takový může měnit význam věty. Hypotézy jsou zkoumány na korpusovém materiálu Ústavu Českého Národního Korpusu. V první fázi se v pěti konkrétních kontextech porovnává míra výskytů námi zkoumaného jevu na čtyřech typech textů - beletrii, publicistice, textech z internetu a filmových titulcích. Z analýzy vyplývá, že typ textu má vliv na frekvenci užití výplňkového ne. Avšak beletrie se neprokazuje jako typ textu, který jej užívá systematicky nejvíce. Následně druhá fáze empirické části podrobně zkoumá konkrétní výskyty z francouzské beletrie, jak s výplňkovým ne tak bez něj. To vše ve snaze postihnout možné faktory ovlivňující případnou přítomnost nebo absenci výplňkového ne.
Role nedourčenosti v literarním díle
Marković, Maša ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Kubalík, Štěpán (oponent)
V této práci se zabývám pojmem "nedourčenosti" v rámci literární teorie. Práce ja založena na fenomenologické teorii Romana Ingardena, recepční estetice Wolfganga Isera a teorii fikčních světů Lubomíra Doležela. Nedourčenost zkoumám ze vztahu k literárnímu dílu a jakou roli má při konstituci fikčních světů. Bylo zjíšteno, že dochází do změny jí funkce. Práce se soustřeďuje na vytváření estetické recepce v souvislosti s mezerami a místy nedourčenosti v literárním díle. Část práce byla věnována konstrukci "fikčních a možných světů" a jejich vztah k nedourčenosti. Nedourčenost byla představena v práci jakožto nezbytná součást estetické recepce.
On the Use of the Conjunctions bis, bevor and ehe in the present German language and their translation into Czech
Trojanová, Jana ; Dovalil, Vít (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá užíváním spojek bis, bevor a ehe v současném německém jazyce. Je srovnán jejich popis v gramatikách a vybraných učebnicích, zvláštní pozornost patří rozdílu mezi předčasností a následností a synonymii mezi spojkami bevor a ehe. Tematizována je také problematika překladu těchto spojek do češtiny. Jedna část je věnována hledání vět, které se vztahují do budoucnosti a v nichž vystupují spojky bis, bevor a ehe ve smyslu předčasnosti. U spojek bevor a ehe je rozhodující užití implicitní negace. Klíčová slova: předčasnost, následnost, negace, kombinace časů.
Czech translation counterparts of English semantically negative but formally positive expressions (hardly, seldom)
Vintrová, Gabriela ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výrazy hardly a seldom, vyjadřující negaci, a jejími českými ekvivalenty. První část zahrnuje obecný přehled typů negace v angličtině a formálních znaků specifických pro tyto jednotlivé typy. Analytická část je zaměřena na 100 příkladů obsahující zmíněná adverbia a popisuje je na základě informací v teoretické části. 50 příkladů obsahuje výraz seldom a 50 příkladů obsahuje výraz hardly. Všechny příklady včetně českých ekvivalentů byly získány pomocí programu InterCorp, který poskytuje vícejazyčný korpus.
Vyjádření záporu v českém znakovém jazyce
Hendrychová, Lucie ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce je prvotním materiálem pojednávajícím o vyjadřování negace v českém znakovém jazyce. Podává přehled o nejfrekventovanějších prostředcích záporu - manuálních i nemanuálních, které byly vyexcerpovány z přirozené komunikace českých neslyšících respondentů, uživatelů českého znakového jazyka. Práce se zmiňuje také o prostředcích negace v mluvených jazycích a některých cizích znakových jazycích.
Interaktivní slovní úlohy s programem GeoGebra
JANČICH, Jakub
Tato práce slouží jako pomocná sbírka matematických příkladů ze základů aritmetiky. Všechny příklady jsou zpracovány v programu GeoGebra a jsou umístěny na webových stránkách. Použitím programu GeoGebra je dosaženo dynamického prostředí, kde si každý uživatel může měnit vstupní údaje dané slovní úlohy. Jelikož jsou úlohy koncipovány na výsledky v přirozených číslech, změna vstupních údajů může vést i k úlohám, které nemají řešení. Tím si každý uživatel může vyzkoušet všechny možnosti výsledků úlohy. Pro každý příklad je vysvětleno algoritmické pozadí a návod na tvorbu podobného příkladu. Všechny tyto příklady testovaly děti druhého stupně. A z jejich chyb a výsledků jsou na konci příkladů nastíněny a řešeny problémové části.
Řešitel příkladů pro předmět Teoretické základy informatiky
Šimonová, Adriana
Šimonová A., Řešitel příkladů pro předmět Teoretické základy informatiky. Bakalářská práce. Mendelova univerzita v Brně, 2013. Bakalářská práce je zaměřena na předmět Teoretické základy informatiky, konkrétně na výrokovou logiku. V teoretické části práce je popsána teorie výrokové logiky, tak aby čtenáři danou problematiku pochopili. V druhé části práce, je poté popisována práce se samotným řešitelem příkladů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.